версія для друку

Неприбуткові установи та організації зобов’язані переглянути свої статутні документи

Кабінет Міністрів України постановою від 13 липня 2016 р. №440 затвердив Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру.

Документом  передбачено інвентаризацію «неприбутківців»  та  визначено алгоритм дій для неприбуткових організацій та контролюючих органів при включенні чи виключенні неприбуткової організації із такого Реєстру.

Зокрема, Державна фіскальна служба протягом двох місяців забезпечить надіслання до неприбуткових підприємств, установ, організацій, включених до Реєстру неприбуткових установ та організацій письмових запитів про надання у місячний строк з дня їх отримання відповіді щодо відповідності неприбуткової організації вимогам, встановленим пунктом 133.4 статті 133 Податкового кодексу України, та завірених нею копій установчих документів організації (крім тих, що оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань"), а для житлово-будівельних кооперативів також завірених ними копій документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом.

У місячний строк з дня отримання відповіді на запит та завірених копій документів, за результатами розгляду таких документів контролюючим органом:

- при відповідності установчих документів вимогам, встановленим пунктом 133.4 статті 133 Кодексу, а для житлово-будівельних кооперативів також наявності завірених ними копій документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом, така організація включається до нового Реєстру неприбуткових установ та організацій;

- у разі невідповідності установчих документів таким організаціям надсилається відповідне повідомлення.

Відтак з метою включення до нового Реєстру неприбуткових установ та організацій зобов'язані привести до 1 січня 2017 р. свої установчі документи у відповідність з вимогами, встановленими пунктом 133.4 статті 133 Кодексу, та у цей самий строк подати копії таких документів контролюючому органу.

Нагадаємо, Законом України від 17 липня 2015 року № 652- VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій», починаючи з 13 серпня 2015 року, розширено перелік суб'єктів господарювання неприбуткових підприємств, установ та організацій, які не є платниками податку на прибуток підприємств, та змінюється порядок їх оподаткування податком на прибуток. Відповідно до Закону неприбутковим підприємствам, установам та організаціям необхідно привести установчі документи у відповідність до вимог підпункту 133.4.1. пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу України  та надати копії таких документів разом із заявою за формою № 1-РН до податкової інспекції.

Неприбуткові підприємства, установи та організації, які не приведуть свої установчі документи у відповідність до норм Податкового Кодексу, після 1 січня 2017 року будуть виключені контролюючим органом з Реєстру неприбуткових установ та організацій.

                                                                                               Броварська ОДПІ