Дія

Інклюзивна освіта

20 жовтня 2023

Інклюзія— процес включення всіх громадян в соціумі. І насамперед тих, що мають труднощі у фізичному чи розумовому розвитку. Він передбачає розробку і застосування тих методів, які зможуть дозволити кожній людині рівноправно брати участь суспільному житті.

Інклюзія — це процес реального включення осіб з особливими потребами в активне суспільне життя.

Інклюзивне навчання – це комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних, з урахуванням індивідуальних особливостей таких дітей»

Інклюзивне навчання означає, що всі учні можуть навчатися в школах за місцем проживання, в загальноосвітніх класах, в яких в разі необхідності їм буде надаватися підтримка, щоб всі учні без виключення навчалися і проводили час разом.

Інклюзивна освіта дозволяє:

– Розвивати індивідуальні сильні сторони і таланти дитини.

– Приймати всіх дітей без виключення в загальноосвітню шкільну систему і суспільство.

– Працювати над досягненням індивідуальної мети беручи участь в житті громади та їхнього класу.

– Залучати батьків в процес навчання і життя школи.

– Розвивати культуру поваги і належності до школи. Мати можливість навчатися і поважати різні здібності інших.

– Створювати дружні стосунки з іншими дітьми

– Позитивно впливати на школу, громаду та поважати різноманіття та включення на більш широкому рівні.


Переваги інклюзивної освіти:

для дітей з особливими освітніми потребами:

– Завдяки цілеспрямованому спілкуванню з однолітками поліпшується когнітивний, моторний, мовний, соціальний та емоційний розвиток дітей.

– Ровесники відіграють роль моделей для дітей з особливими освітніми потребами.

– Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально.

– Навчання проводиться з орієнтацією на сильні якості, здібності та інтереси дітей.

– У дітей є можливості для налагодження дружніх стосунків зі здоровими ровесниками й участі у громадському житті.

для інших дітей:

– Діти вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей.

– Діти вчаться налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з людьми, які відрізняються від них.

– Діти вчаться співробітництву.

– Діти вчаться поводитися нестандартно, бути винахідливими, а також співчувати іншим.

для педагогів та фахівців:

– Вчителі інклюзивних класів краще розуміють індивідуальні особливості учнів.

– Вчителі оволодівають різноманітними педагогічними методиками, що дає їм змогу ефективно сприяти розвиткові дітей з урахуванням їхньої індивідуальності.

– Спеціалісти (медики, педагоги спеціального профілю, інші фахівці) починають сприймати дітей більш цілісно, а також вчаться дивитися на життєві ситуації очима дітей.


Саме заклади освіти стають арсеналом у розв’язанні завдань створення відкритого доступного середовища, безбар’єрного та комфортного перебування дітей в закладах освіти, їх соціальній адаптації та інтеграції дитини чи молодої людини з обмеженими функціональними можливостями в соціум


Інклюзивно-ресурсний центр Броварської міської ради Броварського району Київської області:

м.Бровари, вул. Благодатна, 80, тел: (068) 883-48-45

Філія ІРЦ Броварської міської ради Броварського району Київської області:

м.Бровари, бульвар Незалежності, 8-а, тел: (097) 476-18-31


Інклюзивно-ресурсний центр (ІРЦ) та філія ІРЦ - це установи, які створені з метою реалізації права дітей з особливими освітніми потребами на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі, у закладах професійної (професійно-технічної) освіти та інших навчальних закладах, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти.

Подати заяву на комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини можна онлайн за допомогою порталу «АС. Портал ІРЦ». На цьому порталі можна обрати найближчий ІРЦ, зареєструватись і подати заяву, за вказаним номером телефону фахівці ІРЦ запросять на прийом до ІРЦ.


Інклюзивно-ресурсний центр:

*проводить комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини;

*надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги;

*забезпечують системний та кваліфікований супровід дитини з особливими освітніми потребами.


ХТО МОЖЕ ЗВЕРНУТИСЬ ДО ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИХ ЦЕНТРІВ

До ІРЦ можуть звернутись батьки, які відчувають занепокоєння щодо розвитку дитини, незалежно від наявності в дитини інвалідності чи встановленого діагнозу.

Комплексна психолого-педагогічна оцінка та інші послуги ІРЦ можуть надаватись тільки на підставі заяви батьків. Жодна послуга в ІРЦ не може бути надана у примусовому порядку чи за зверненням третіх осіб (учителів, вихователів тощо).


ЩО РОБЛЯТЬ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНІ ЦЕНТРИ

Проводять комплексну оцінку з метою визначення особливих освітніх потреб дитини.

Розробляють рекомендації щодо освітньої програми для дитини з особливими освітніми потребами.

Надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги.

Педагогічні працівники інклюзивно-ресурсних центрів беруть участь у роботі команд психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у школах і дитсадках.

Проводять моніторинг динаміки розвитку дитини не рідше, ніж двічі на рік.

Надають консультації та методичну допомогу вчителям і вихователям з питань організації інклюзивного навчання.

Консультують батьків або законних представників дітей з особливими освітніми потребами стосовно зарахування до закладів освіти.

Надають психологічну допомогу, проводять бесіди з батьками (законними представниками) дітей з особливими освітніми потребами.


ЩО САМЕ ВХОДИТЬ В КОМПЛЕКСНУ ОЦІНКУ РОЗВИТКУ ДИТИНИ

Комплексна оцінка проводиться індивідуально за такими напрямами:

оцінка фізичного розвитку дитини – визначення рівня її загального розвитку, відповідності віковим нормам, розвитку дрібної моторики, способу пересування тощо;

оцінка мовленнєвого розвитку дитини – визначення рівня розвитку та використання вербальної/невербальної мови, наявності мовленнєвого порушення та його структури;

оцінка когнітивної сфери дитини – визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів: сприйняття, пам’ять, мислення, уява, увага;

оцінка емоційно-вольової сфери дитини – виявлення її здатності до вольового зусилля, схильностей до проявів девіантної поведінки та її причин;

оцінка освітньої діяльності дитини – визначення рівня сформованості знань, умінь, навичок відповідно до освітньої програми чи основних критеріїв формування вмінь і навичок дітей дошкільного віку.

У разі потреби фахівці ІРЦ можуть проводити комплексну оцінку за іншими напрямами, зокрема, визначення рівня соціальної адаптації, взаємовідносин із однолітками, дорослими.


ЯК ЧАСТО НЕОБХІДНО ПОВТОРЮВАТИ КОМПЛЕКСНУ ОЦІНКУ РОЗВИТКУ ДИТИНИ

Повторна комплексна оцінка фахівцями ІРЦ проводиться у разі:

переходу дитини з особливими освітніми потребами з дитячого садка до школи;

переходу дитини зі спеціального закладу освіти до інклюзивного навчання;

рекомендації команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами щодо наявності успіхів або труднощів у засвоєнні дитиною освітньої програми.

 

ЩО ТАКЕ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ТА КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВІ ПОСЛУГИ

Психолого-педагогічні послуги – це групові та індивідуальні заняття, направлені на розвиток дитини з особливими освітніми потребами.

Корекційно-розвиткові послуги – це групові та індивідуальні заняття, що спрямовані на корекцію порушень шляхом розвитку особистості дитини з особливими освітніми потребами, її пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери та мовлення.

Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги спрямовані на:

*соціалізацію дітей з особливими освітніми потребами, розвиток їхньої самостійності та відповідних компетенцій;

*розвиток навичок саморегуляції та саморозвитку дітей з урахуванням наявних знань, умінь і навичок комунікативної діяльності, становлення особистості.

Мешканцю
Управління містом
Бізнес та інвестиції
Відкриті дані
Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux